centralny zamek działa tylko gdy jest wilgotno

Zza firanki

Temat: "tykanie" w klimatyzacji
Witam, mam taki mały problem: otóż gdy wyłączam silnik, a była włączona klimatyzacja (klimatronik dwustrefowy), to słychać takie dość głośne, szybkie "tykanie" - podobne jak do tykania zegarka. "Tyka" tak przez ok. 3-4 sekundy, i po kilku minutach się powtarza - i tak kilka razy. Takie "tykanie" zdarza się też, gdy otwieram samochód centralnym zamkiem z kluczyka, a samochód stał np. przez noc w garażu - ale nie zawsze. Problem może nie jest duży, ale lekko irytujący: gdy wymieniałem opony na zimowe to Panowie Gumiarze spoglądali na samochód z lekkim zdziwieniem:( (w ciągu tej wymiany opon, trwającej ok. 30-40 minut to "tykanie" wystąpiło chyba 5 razy). Dodam że występuje tylko przy wyłączonym silniku i - o ile udało mi się dobrze przyobserwować - najczęściej przy dużej wilgotności na dworze (po deszczu czy gdy jest mgła). Samochód - VC Caravan 1,9 cdti 120 km /Z19DT/- posiadam od 2 miesięcy i chciałbym się o nim jak najwięcej dowiedzieć. Dodam,że klima jest napełniona, odgrzybiona i działa sprawnie. Czy ktoś z Was miał podobny problem? Z góry wielkie dzięki za wszelkie sugestie:)

Źródło: forum.vectraklub.pl/index.php?showtopic=93081



Temat: "tykanie" w klimatyzacji

Witam, mam taki mały problem: otóż gdy wyłączam silnik, a była włączona klimatyzacja (klimatronik dwustrefowy), to słychać takie dość głośne, szybkie "tykanie" - podobne jak do tykania zegarka. "Tyka" tak przez ok. 3-4 sekundy, i po kilku minutach się powtarza - i tak kilka razy. Takie "tykanie" zdarza się też, gdy otwieram samochód centralnym zamkiem z kluczyka, a samochód stał np. przez noc w garażu - ale nie zawsze. Problem może nie jest duży, ale lekko irytujący: gdy wymieniałem opony na zimowe to Panowie Gumiarze spoglądali na samochód z lekkim zdziwieniem:( (w ciągu tej wymiany opon, trwającej ok. 30-40 minut to "tykanie" wystąpiło chyba 5 razy). Dodam że występuje tylko przy wyłączonym silniku i - o ile udało mi się dobrze przyobserwować - najczęściej przy dużej wilgotności na dworze (po deszczu czy gdy jest mgła). Samochód - VC Caravan 1,9 cdti 120 km /Z19DT/- posiadam od 2 miesięcy i chciałbym się o nim jak najwięcej dowiedzieć. Dodam,że klima jest napełniona, odgrzybiona i działa sprawnie. Czy ktoś z Was miał podobny problem? Z góry wielkie dzięki za wszelkie sugestie:)

Hmm sprawdź czy to nie przypadkiem silniczek uruchamiający zamknięty obwód powietrza w kabinie. Na włączonym silniku włącz i wyłącz zamknięty obwód powietrza guzikiem i poobserwuj czy podczas przełączania nie ma takiego tykania. Prosiłeś o wszelkie sugestie więc przyszło mi to do głowy bo sam miałem ten problem :)

Pozdrawiam!

Źródło: forum.vectraklub.pl/index.php?showtopic=93081


Temat: WV Passat B5 - nie działa centarny zamek
Witam mam problem z centralnym zamkiem w tylnych drzwiach z prawej strony i szyba terz nie działa ,rozbierałem jużwszystko drzwi iwszystko wpożądku tak mi sie wydaje zjżałem do modułu komfortu był troche wilgotny to go wysuszyłem dalej tosamo .Ktośmi powiedział że jest jeszcz jakiś moduł w drzwiach w silniczku od szyby niewiem czasamijak ruszyłem kostką od silniczka szyby to działała szyba ale przes chwile niewiem co jest grane prosze o rade i pomoc dziękuje i pozdrawiam
Źródło: elektroda.pl/rtvforum/topic1665406.html


Temat: Pobiór prądu na postoju Ford Mondeo MKIII 2001 DuraTEC
Dzisiaj wziąłem się za sprawdzenie poboru prądu Gdzie i jak oraz za wymianę alternatora gdyż wczoraj przestał mi ładować. Wszystko sprawdziłem i wyszło że alternator przestał działać pomyślałem o regulatorze napięcia ale prawdopodobnie komputer steruje napięciem ładowania. ( wymieniłem alternator na nowy i jest OK)

Podłączając miernik do akumulatora (+) i do klemy (+) miernik pokazywał zero, ale gdy tylko stykałem klemę (+) do czopa akumulatora (+), iskrzyło oraz w lewych drzwiach reagował cent. zamek. Sprawdziłem wszystkie cztery gniazda elektryczne łączące drzwi z karoserią. Gdy odłączyłem prawe frontowe drzwi przestało iskrzyć. Rozebrałem drzwi i kostka która wchodzi w cent. zamek. była wilgotna (zrobiło się zwarcie). Woda spływała po kablu z góry prosto na kostkę i mechanizm centralnego zamka. Odłączyłem kostkę i zamykam przednie frontowe drzwi kluczem.

Dzięki bardzo Tomek oraz dzięki wszystkim którzy próbowali na moje pytania odpowiedzić.


Paweł
Źródło: elektroda.pl/rtvforum/topic1530924.html


Temat: Renault Scenic 1.9TD - dziwactwa z wyposażeniem elektrycznym
no witam...ja już ten temat gdzieś wcześniej poruszałem .Mam identycznie tą samą usterkę w Megance 1.9 DTI .Szlag mnie trafia na maxa,bo juz 3 elektryków zarobiło kase za 'nic'.
Bzdura z tym samochodem jest niesamowita bo tak jak u marcint2525'a coś sie dzieje na wszystkich odbiornikach 'wysokiego' prądu 20 Amperowego. Czyli wycieraczki, szyby, nagrzewnica,spryskiwacz (nie wspominając już o klimie)Dodatkowo od czasu do czasu ot tak sie włącza wycieraczka tylna. Do tego gasnie sobie wyświetlacz a potem jakby sie 'resetował'-tyle tylko ze po tym owym resecie licznik pokazuje sobie predkośc jaką chce :] jade sobie np 70 a on że juz 150 ! Dochodzi nawet do tego ze przestają działać kierunkowskazy! A no i miga sobie od czasu do czasu nagrzewanie świec (podczas jazdy???) lampka przygasa i zapala sie ni z tąd ni z owąd pod sufitem.
Najgorsze jest to że jezdzi tym samochodem moja żona z 3 miesiecznym dzieckiem !!!! -bo niestety jest potrzeba i musi jezdzic kiedy ja w pracy.Ale najwiekszą bzdurą tego wszystkiego jest to że 'Renia' robi sobie to w wilgotne dni-właśnie wtedy kiedy nagrzewnica i wycieraczki są potrzebne-po za tym chodzi jak żyleta :]
Czy ktoś kto naprawił ową przyczynę potrafi wskazac co tak naprawde jest powodem tego wszystkiego? Nie sądze że to procek,bo on nie pracuje na wylaczonym silniku po wyjęciu klucza ze stacyjki.A ja już z odległości 20 metrów wiem czy moja renia bedzie dzisiaj chodzic czy nie-wystarczy że kliknę na centralny zamek i wszystko jak na dłoni-jezeli zapalą sie kierunkowskazy i wycieraczka tylna stoi-to jest ok.A jak sie nie zapalą ,nie odryglują sie drzwi i wycieraczka tylna przesunie sie-to znaczy że nie jest ok.I bądz tu mądry!!!!
POMOCY!!!!!!!!
Źródło: elektroda.pl/rtvforum/topic1478461.html


Temat: Zakup Thesis - 2.4 JTD czy 2.0 Turbo ?
" />
">Thesis ma problem z klapami (silnik i bagażnik) ale to robi Lancia na gwarancji.

Właściwie to nie mam problemu z korozją, ale asekuracyjnie spytam się na jak długi okres Lancia daje gwarancję na lakier i perforację blach?

Jeśli chodzi o usterki:
Co do klamek i zamków to potwierdzam, przy dużej wilgotności i dużych mrozach ( poniżej minus trzech ) to potrafią napsuć nerwów. Ale kuzyn ma scenica i też ma z tym problem.
Najlepsze jest to, że puki nie przejadę paru kilometrów to drzwi działają, można je zamknąć i otworzyć. Po kolejnych kilku kilometrach zamek odmawia posłuszeństwa. Po paru próbach zamknięcia, domykaniu i zamykaniu centralnym działają bez zarzutu do kolejnej mroźnej nocki.
U mnie przestały grzać lusterka, najpierw lewe, po kilku tygodniach prawe. Jeszcze się tym nie zajmowałem, ale przyjdzie czas na założenie stosownego topika.
Co do sprzęgła, to jeżdżę automatem. Skrzynię naprawiałem, dość kosztowna zabawa, ale dużo w tym mojej winy. Zignorowałem pierwsze objawy i dorżnąłem ją doszczętnie. Trzeba było wymienić sprzęgło, sterownik i jakieś inne pierdoły.


Sory za offa.
Źródło: forum.lanciapolska.org/viewtopic.php?t=37013


Temat: Lybra - macie jakiś sposób na zamarznięty centralny?
" />Miałem podobny problem z centralnym.Gdy przychodziły temperatury poniżej -5st to auto otwierało się po czym od razu zamknęło.Wtedy refleks był przydatny żeby wejść do środka dziś temperatura była w okolicach 4st wiec działało bez problemu.Wilgotność i zanieczyszczenie zamków robi swoje....
Źródło: forum.lanciapolska.org/viewtopic.php?t=36966


Temat: pompa centralnego zamka
" />Witam wszystkich mam problem z pompą centralnego zamka a dokładniej z mokrym po deszczu wiązką kabli prowadząca do tej pompy. W chwili obecnej pompka mi tylko działa w jedną strone tj. zamyka dzwi ale ich nie otwiera. Mechanik stwierdził że w środku są popalone ścieżki i pompka uszkodziła się od wilgoci. Pompę kupilem używaną ale na począdku działała w pożądku i zauważyłem że kable są cały czas wilgotne jak spadnie deszcz. Skąd bierze się ta wilgoć może od lampy? Zakup nowej pompy pomoże ale czy nie stanie się z nią to samo co z obecną?
Źródło: vwpolo-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=3946


Temat: No i wreszcie mam swojego wyczekanego skoczka!!!!!!!!!!!!!!!
Witam!
Gratuluję, o centralnym zamku pisałem już wcześniej.Przestaje działać poprawnie gdy jest duża wilgotność powietrza.Gdy pada deszcz, lub wyjechało się z myjni. Przez tydzień u nas nie padało,i zamek hulał jak złoto.Ale , wczoraj popadało i dzisiaj już są problemy.Mam nadzieję że będzie sucho, to problemy na jakiś czas znikną.
Pozdrawiam.
Źródło: klubkangoo.pl/forum/viewtopic.php?t=5048


Temat: [E46] naprawa centralnego zamka
" />Sprawdź czy manualnie ci działa centralny tzn: zamykając i otwierając kluczykiem nie z pilota.
Potem sprawdź czy zamyka ci centralny jak siedzisz w aucie i wciśniesz rygiel.
U mnie problem jest zarówno w zamku [ bo zawiesza się nawet przy manualnych próbach zamykania i otwierania ]
a także zauważyłem, że w samym pilocie odkleiła się płytka od tej foli do przycisków i gdy kluczyk upadnie to się przesuwa i trzeba celować palcem w guzik.
Najdziwniejsze że problem z centralnym zaczyna się od momentu jak na dworze zaczyna być wilgotno.
Źródło: bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=34447


Temat: [E39] Kłopoty z elektryką
" />Mam jakiś problem z elektryką w moim aucie a mianowicie kluczyk czyli centralny zamek raz działa raz nie, (baterie wymieniłem )
Druga sprawa to brak sygnalizacji że wbijam kierunek nie mam zielonej strzałki i sygnalizacji dzwiękowej pomimo że kierunki działają
Czasem zdaża się np że sygnalizuje mi ze dzwi sa otwarte pomimo ze są oczywiście zamknięte wyłącze kluczyk odpale jeszcze raz i błędu już nie ma. Może to głupie pytanie ale czy to ma coś wspólnego z wilgotnością? Co powinienem zrobić/wymienić ?
Dziękuje za pomoc.

P.S. To chyba jakiś beziecznik bo teraz to juz nie dziala sygnalizacja otwacia drzwi, dlugich swiatel itp. ?
Źródło: bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=63614


Temat: Centralny zamek szaleje Audi A4
Witam. Mam A4 z 96, od kad zaczeło robic sie wilgotno zaczeły wariowac mi zamki w pierszej chwili nie zwrociłem na to uwagi, słyszałem ze załacza sie cos od zamka w klapie bagaznika. Dopiero kilka dni temu zaowazyłem ze samochod sie sam otwiera. Po odgłosie dotarłem do jakiegos dziwnego sterowania od centralnego zamka i elektrycznych szyb, ktory jest za prawym nadkolem w bagazniku. Okaząło sie ze jakos tam podeszła woda i cos zawilgło, wiec zaczołem suszyc wszytko wyschło ale nic nie pomogło. Sytułacja jest o tyle dziwna ze niby wszytko działa, bo i z pilota i z przycisku w samochodzie wszystko sie zamyka otwiera nie ma problemu, ale jak zamkne samochod po paru sekundach sam sie otworzy a to urzadzonko zaczyna w kołko pracowac i cały czas powtarza funkcjie otwierania samochodu. Prosze o rade??
Źródło: motoforum.pl/Forum/phpbb/viewtopic.php?t=2172


Temat: [golf 3 GT] centralny zamek (pompka po wymianie)
Witam, mój golfik ma juz kilka latek z tego powodu rozebrałem wszystki drzwi i wyciągnełem mechanizm do zamka. Częsci mechaniczne włożyłem do nafty na cała noc, następnie przesmarowałem smarem, cześci do pneumatyki równiez przecisciłem i nasmarowałem, po złożeniu wszystkiego centralny zupełnie inaczej działa, duuuuużo lżej co słychac i widac. Od razu przy okazji pokusiłem sie o zamontowanie włacznika na pilota do zamka, jak to mi sie udało do razu zamieniłem przednie klamki, klamkami bez zamków , w ramach ostroznosci co by akumulator nie wysiadł styłu na klapie zostawiłem sobie zamek. W każdym razie polecam przeczyszczenie dokładnie mechanizu, w drzwiach duzo syfu i wilgotnie bywa.
Źródło: forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=55697


Temat: Problem z zamkiem centralnym.
no wiec ja mam taki sam problem jak pisze LEVI84 tzn gdy jest cieplo to za diabla nie moge otworzyc samochodu z pilota. Gdy jest wilgotno lub zimno nie ma problemu z tym. Poczatkowo myslalem ze to wina pompki, ze gdzies nie laczy i otwieralem gablote przez bagaznik, dostawalem sie do pomki i buch delikatnie z piachy. Zawsze pomagalo. Dzisiaj postanowilem zabrac sie za to dokladniej i zaczalem dlubac. I chyba cos zepsulem. Bo samochodu juz w ogole nie moge otworzyc z pilota. Poczatkowo wygladalo to tak, ze gdy wcisnalem przycisk otwierania drzwi to mignely kierunki, i otwieraly sie zamki. Teraz juz nic nie mryga i nie otwiera sie. Wyciagnalem ta kostke ktora prezentuje na zdjeciach. Bez niej centralny zamek dziala, ale nie likwiduje problemu z tym ze nie moge nawet kluczem otworzyc drzwi do samochodu.

Na pilota nie reaguje. Na otwieranie bezposrednio z kluczyka reaguje, ale tak ze zawsze zamknie, ale nie zawsze otworzy. Co robic? Co sie skopalo? Czy mozna wymienic ta kostke? Czy trzeba ja bedzie jakos zaprogramowac do pilota?

[ Dodano: Czw Sie 16, 2007 09:57 ]
kto mi pomoze zakodowac piloty do centralki czy odwrotnie, bo mozliwe jest ze zgubila kody pilotow. Jak sie do tego zabrac z centralnym Votex prawdopodobnie Cobra a mk3?
Źródło: forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=82677


Temat: Problem z Elektryka HELP MY !!
Witam wszystkich fanów BMW !!
moj problem polega na tym ze od czas gdy nadeszła nasza zima i powietrze zrobiło sie strasznie wilgotne zaczeła mi zawodzic moje elektryka a mianowicie... mam przerwy w prcy wycieraczek (pierwsze dwa biegi) ostatni najszybszy działa przy tym nie działa swiatło kabiny przy otwieraniu drzwi oraz zamek centralny. Co moze byc przyczyna tych kompbikacji ?? Gdzie szukac przyczyny?? Gdzie znajduja sie układy odpowiedzialne, sterujace tymi urzadzeniami ?? Za odpowiedzi z góry dziekuje
Pozdrawiam.
Źródło: bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=44457


Temat: zamek -podgrzewanie
Mam coprawda E36 ele pewnie u Was jest tak samo. Wiec najlepiej sprawdzic czy grzanie dziala po zmroku zeby bylo dobrze widac zapalajace sie swiatlo we wnetrzu po podniesieniu klamki. Robi sie tak:
Podnosimy klamke do gory i trzymamy kilka sekund ( w instrukcji 3sec), odrazu po podniesieniu klamki zapala sie swiatlo ale po tych wspomnianych kilku sekundach lekko przygasnie ze wzgledu na zwiekszony pobor pradu - wtedy napewno grzanie dziala.
Tej zimy sie przekonalem jak zwariowal na kilka dni centralny i musialem otwierac z kluczyka, bylo wilgotno i w nocy mroz. Rewelacjny wynalazek
Zeby tak jeszcze byly ogrzewane uszczelki w drzwiach
PS
W E36 ogrzewany jest tylko zamek kierowcy!!
Pozdrawiam

Zapomnialem dopisac ze z obawy na rozladowanie akumulatora dziala tylko 3 razy przed otwarciem drzwi
Źródło: bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=18150


Temat: E46 - prośba do ludzi z WDS
Wątpię by to miało coś wspólnego z pompą paliwa.

Nie zasila mi liczników tak jakby właśnie jakiś przekaźnik się zawieszał. Poruszam kluczykiem czasem dłuższą chwilę i działa (nie muszę mówić, jakie to frustrujące jak chce ruszyć a muszę kręcić tym kluczykiem aż zaskoczy).
Wcześniej myślałem, że to może Immobilizer szczególnie w konfrontacji z alarmem (teraz alarm jest odłączony).
Pamiętam jak w drugim samochodzie z grupy VW padł immo to liczniki działały, silnik odpalał, ale po chwili gasł. Na tej podstawie wykluczam immo.
Wie ktokolwiek jak to jest przy uszkodzonym immo w BMW.

Dodatkowy przyczyna, która mnie skłania w stronę przekaźnika to wpływ pogody na tą dolegliwość (tak samo jak przy kłopotach centralnym zamkiem). Im jest cieplej tym gorzej. Teraz w dość chłodną i wilgotną pogodę działa od pierwszego przekręcenia kluczyka.

Nikt nie ma u siebie zainstalowanego WDS bądź wiedzy co to/gdzie to/ itp.
Źródło: bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=60101


Temat: rozładowujący się akumulator
" />Witam,
podłącze się pod temat bo objawy mam bardzo podobne.W zeszłą niedzielę gdy rano chciałem odpalić Ibize (1,4 2001r) zaświeciły się na moment tylko kontrolki.Zero reakcji silnika.Z okolic silnika w momencie przekręcania kluczyka słuchać tylko lekkie "cykanie".Światła włączały się normalnie,alarm i centralny zamek działał prawidłowo.Samochód odpaliłem dopiero na kablach.Po tym fakcie jeździłem do dzisiaj codziennie,odpalając bez problemu za każdym razem.Dziś po wyjściu z pracy sytuacja podobna,musiałem odpalić z kabli od znajomego.W momencie pracy silnika napięcie na akumulatorze w okolicach 14,5 V, przy wyłączonym silniku 12,2 V
Co to może być, akumulator mam nie cały rok a więc jest nowy.Może podpowiedzią będzie, że i dziś i wtedy w niedzielę wcześniej padał duży deszcz i było wilgotno. Czy to możliwe, że mam przebicia na kablach wysokiego napięcia lub alternator przestaje ładować akumulator?Ale wówczas chyba zapaliła by się kontrolka. Będę wdzięczny za wasze rady,sugestie i opinie.
Pozdrawiam
Źródło: klubseatibiza.pl/forum/viewtopic.php?t=758


Powered by WordPress, © Zza firanki